Returning Customer
I am a returning customer
Register Account
If you already have an account with us, please login at the login form.
Teie konto on loodud!
Õnnitlused! Teie konto on edukalt loodud!
Nüüd saate nautida liikmeks olemise privileege, mis parandavad Teie ostukogemusi meie veebipoes.
Kui Teil on poe toimimisega seoses mingisuguseid küsimusi, siis palume pöörduda poe omaniku poole.
Konto loomise kinnitus saadeti Teie poolt antud e-posti aadressile. Kui kinnituskiri ei ole Teieni jõudnud lähima tunni aja jooksul, palume võtta meiega ühendust.
Väljalogimine
Olete edukalt välja loginud. Nüüd on turvaline arvuti juurest lahkuda.
Teie ostukorvi sisu salvestati ja see taastatakse järgmisel sisselogmisel.
17.05.2017 / Autor: Jelena Sepp
Areng on süsteemi korrapärane liikumine suurema diferentseerituse ja integreerituse poole. Arengust saab rääkida nii vaimses, sotsiaalses kui ka kehalises tähenduses. Arengukiirus on erinev. Vanuseastme piirid määrab ühelt poolt ümbritsevate inimeste kujunenud suhete ning teiselt poolt teadmiste, tegevusviiside ja võimete arengutaseme vaheline seos. Lapse ja täiskasvanu vahelisel suhtlemisel omandab laps teatud vilumused, kujunevad elementaarsed kujutlused, rikastuvad täiskasvanuga suhtlemise viisid, areneb kõne jne. Vanuseastme eripära määrab lapse elutingimuste, kasvatus- ja õpetamisvormide muutumine.
16.04.2017 / Autor: Jelena Sepp
Järgnevalt antakse ülevaade kõnetegevuse põhikategooriatest – keelest ja kõnest, mis on kognitiivse arengu ühed olulisemad tegurid. Keelt vajab inimene, et suhelda teistega ühiskonnas.
19.06.2017 / Autor: Jelena Sepp
Üldjuhul vaadeldakse arengukeskkonnana perekonda,
kaaslaste rühma ning elukeskkonda. Lapse esmaseks ja samas ka kõige
mõjuvõimsamaks ning spetsiifilisemaks arengukeskkonnaks ja –faktoriks on
kahtlemata perekond. Eakaaslaste ja muu koduväliste arengukeskkonna mõju
lisandub alles hiljem.
Laps on väga paljude sidemete abil perekonnaga
seotud. Siin põimuvad suhted ema ja isa, õdede ja vendade, vanavanemate ja
sugulaste vahel. Laps jäljendab, talletab ja võtab kõike õige mudelina, olgu
see siis hea või halb.
Perekond on hierarhia, kus kõige suurem vastutus lasub lapsevanematel. Vanemad on kohustatud oma lapse eest vastutama, ta üles kasvatama ja arendama. Perekonna edukaks toimimiseks ja kooseluks on oluline, et kõik pereliikmed panustavad ühisesse ellu. Traditsioonilistes ühiskondades peetakse tavapäraseks perekonda, mille moodustavad ema, isa ja lapsed, varasematel aegadel lisaks nendega koos elavad vanavanemad. Emad kulutavad laste eest hoolitsemisele rohkem aega ning on lapse jaoks lähedasemad, isad seevastu mängivad koos lastega ja võtavad ette erinevaid aktiivseid tegemisi. Isade toetava tegevuse tulemusena laste kasvatamisel on lastel täheldatud paremaid tulemusi koolis ja eakaaslaste grupis. Vanavanematel on laste käitumisele nii otsene kui ka kaudne mõju. Kaudne, näiteks vanavanemad toetavad oma lapsi rahaliselt või emotsionaalselt, otsene – vanavanemad kuuluvad samasse leibkonda ja on laste ajutised hooldajad, kui mõlemad vanemad tööl on. Vanavanemad annavad edasi infot ja väärtushinnanguid, on tähtsad suhtluspartnerid ning on emotsionaalseks toeks, kui laps on oma vanematega riius.
19.06.2017 / Autor: KERLI-KRISTI ALLIKVEE
Tove Jansson kirjeldab oma jutustuses ”Nähtamatu laps”, mis juhtub lapsega, keda ei panda tähele ega armastata - ta kaob, muutub nähtamatuks. Nii juhtub ka lapsega, keda ei kuulata, kellega ei räägita ja kelle arvamustel pole tähtsust. Lapse loomulik areng häirub ja ta ei saa osa rikkast keelemaailmast. Keel aga on inimese liigiomane eneseväljendus- ja suhtlusvahend.
22.06.2017 / Autor: Jelena Sepp
Lapse kasvatamine algab esimestest elupäevadest. Naeratus, hellad sõnad, puudutused, süles kandmine, rinnaga toitmine – sellest kujuneb vaevumärgatav, kuid samas nii vajalik kasvatamise vorm, mida täiskasvanud nimetavad emotsionaalseks suhtlemiseks.
30.04.2020 / Autor: Jelena Sepp
Esemelises tegevuses avalduvad lapse teadmised ja oskused esemete kasutamisviisides. Need omandatakse täiskasvanu juhendamisel, jäljendamisel või nendega koos tegutsedes.
Lev Võgotski tõi esile laste huvide skeemi, millest selgub, et laste huvide areng on tihedas seoses laste üldbioloogilise kasvuga. Arengu esimesel perioodil õpib laps juhtima oma tunnetusorganeid: liigutama käsi, pead, silmi, tekib huvi igasuguste ärritajate vastu, olgu see vali hääl, ere valgus, kirev värv või muu. Kõik, mis on käeulatuses, topitakse suhu. Järk-järgult hakkab laps kõndima ja teda huvitab avarus, ronimine, roomamine, asjade ümberpaigutamine – last huvitab keskkond. Tunneb huvi üksikasjade, aktiivse tegevuse ja esemete kombineerimise vastu. Lapse peamiseks huviks kujuneb isetegevus, soov ise kõike teha, juhtida oma käitumist. Huvide olemus väljendub lapse vajaduses. Enne kui arenevad teadvus ja enesekontroll, reageerib laps maailmale eelkõige tegevuse kaudu.
15.04.2017 / Autor: Jelena Sepp
Lapse võimete arendamiseks on vajalik, et ta oleks ümbritsetud rikkalikke aistinguid pakkuva keskkonnaga ja et tal oleks võimalik ümbritsevat uurida ilma suuremate piiranguteta
Lapse loomulik huvi (kui seda pole halvustatud ega
piirata püütud) juhib teda ümbritseva elu tähelepanemise, vaatlemise ja
kuulamise oskuseni. Huvi paneb teda mõtlema nähtu ja kuuldu üle, ühendama uusi
teadmisi senistega, korrastama neid arutlusi eakaaslaste ja/või
täiskasvanutega. Huvi tekitab tegutsemisideid, milles seotakse uurimise käigus
teada saadu kujuteldavaga, vallandades sageli imepäraseid fantaasialende. Kõige
selle tulemusena arenevad tajud, kujutlused, mälu ja mõtlemine ning hakkavadki
moodustuma eluaegseks õppimiseks vajalikud alusoskused.
01.05.2020 / Autor: Jelena Sepp
Lauamäng "Tähed rajal"
Eesmärgid:
·
Kinnistada seoseid häälikute ja tähtede
vahel.
·
Harjutada sõna esimese ja viimase
hääliku leidmist.
·
Arendada lugemis- ja kirjutamisoskust
Vahendid:
Mängualus, 2-4 lauamängu nuppu, täring, paber
Mängijaid:
2-4
Mängujuhend
Mängul on neli raskusastet, mängujuht valib laste
arengu ja mängu eesmärgi järgi sobiva variandi. Mängu alustaja selgitatakse
välja täringut veeretades – mängija, kes viskab suurima arvu silmi, alustab
mängu ja veeretab uuesti täringut, käies mängulaual edasi niimitu sammu, kui mitu
täringul täppe. Mängija nimetab kas:
·
Tähe, millel tema mängunupp asub;
·
Tähe ja vastava häälikuga algava või
lõppeva sõna;
·
Tähe , millel tema mängunupp asub, ja
kirjutab selle tähe paberile või
·
Tähe, millel tema mängunupp asub, ja
kirjutab lisaks tähele ka sõna, mis algab selle tähega.
Kui mängija ei oska antud ülesannet täita, peab ta ühe sammu tagasi astuma. Võidab see, kes jõuab esimesena raja lõppu.